Strömmar" handlar om livet i Den Helige Ande. Christoffer Ahlbäck, pastor i One Heart Church i Stockholm, står bakom serien.

Det står i Bibeln att ”Den som tror på mig, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram.” Detta är själva essensen i serien. Vi önskar att tittarna ska få uppleva ett starkare liv i den Helige  Ande, och att den strömmen i deras liv skall växa.

I den omfattande serien, där varje avsnitt är på 25 minuter, har Christoffer Ahlbäck med sig olika personer med olika bagrund.

-Några har varit frälsta bara en kort tid, berättar Ahlbäck. –Många är ju upptagna av hur man kommer till tro, men vi behöver också tala och undervisa om vad som händer när man blivit frälst. Hur växer man i sitt nya liv?

 

Bönens kraft

Ahlbäck lägger i serien stor vikt på bönens kraft och har med sig erfarna personer på detta område.

En av dem är ledare i Sverigebönen, Patrik Sandberg. Han står i spetsen för ett landsomfattande bönearbete och har mycket viktigt och intressant att berätta om bönens kraft. Christian Samuelsson är också en person i TV-serien som vi kommer få stifta bekantskap med. Han jobbar på Bibelskola Livskraft men har bön som sitt huvudarbete. Bön är ju själva livskraften i Guds-livet. Han tillbringar fyra timmar per arbetsdag i Bibelskolans bönerum och bär på otroligt mycket erfarenhet av ett liv i bön.

-Bön, helande, det profetiska, och mycket annat som vi får av livet i den Helige Ande kommer att vara centralt i serien, säger programledaren Christoffer Ahlbäck. Vi önskar att se människor bli utrustade, såväl nyfrälsta som de som gått med Jesus en längre tid. Jag tror också att det här programmet kan bli avgörande för många som ännu inte bestämt sig för att följa Jesus ännu. När man får se vad livet med Jesus innebär, är det få som inte vill ha det!

 

Är också präst

Christoffer Ahlbäck är till vardags pastor i Stockholm, i One Heart Church. Men han är också prästvigd för EFS, och har hunnit med mycket i sitt 32-åriga liv. Han leder också flera av tisdagarnas direktsändningar på TV Vision Sverige, den nya kristna TV-kanalen i Sverige.

 

Önskar du att stötta oss?

Ditt stöd är avgörande för det arbete vi står i just nu och hjälper oss att nå ut med evangeliet om Jesus Kristus, 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan!

Ge din gåva

På TV just nu

Visa mer

Gilla oss på Facebook

Kontakta oss

mail@visionsverige.com | Tlf: 08 6777 676

Mer