Corona, fruktan och uppståndelsekraften från Jesus

Samtidigt som coronakrisen breder ut sig allt mer går vi nu in i påsktiden. Jesus Kristus gick lidandets väg för att frälsa oss från den här världens synd, trasighet och mörker. Jesus, han som hade gått på vatten, botat de sjuka och gjort vatten till vin. Han som hade predikat för stora folkskaror om Guds rike och väckt upp döda.
Han som hade sett de fattiga och de utslagna och gett dem en ny identitet: han fängslades, piskades och korsfästes för din och min skull. Efter att ha lagts i en grav uppstod han på den tredje dagen från det döda. Ingenting av detta var någon

oförväntad olycka. Jesus visste vad som måste ske och han valde att vandra den vägen i ömjukhet. På grund av vad Han gjorde på korset kan vi utbrista det som Jesaja fick se: I Hans sår är vi helade! (Jes 53:5)

I Honom har vi vår frälsning! Påskens budskap är ett hoppets och livets budskap.
Bland det första Jesus hälsade sina
lärjungar när han hade uppstått var: Frid vare med er. (Luk 24:36) I en tid då fruktan har lamslagit världen, är Jesus fortfarande
den som är Fridsfursten. Samtidigt som vi givetvis behöver agera med vishet för att inte bidra till  mittspridning som kan drabba andra människor, så får vi också
bära på en frid och trygghet som den här

världen inte har. Vi som kyrka är kallade att vara ett ljus i mörkret. Fälten har vitnat till skörd och även om vi kanske behöver ändra våra strategier för en tid, så är det verkligen nu som vi ska berätta om Jesus.
Den seger Han vann på korset står över allting, all oro, all stress, all rädsla, all synd och all sjukdom. Jesus räcker oss evigt liv.
Låt oss räcka den gåvan vidare till Sverige. Sverige behöver Jesus, särskilt i en tid som
nu!

Stå upp, var ljus, ty ditt ljus kommer, och HERRENS härlighet
går upp över dig.
JESAJA 60:1

Nu lanserar vi TV Vision

Efter många förberedelser lanserar vi äntligen TV Vision: Ett nytt sätt att se på Vision Sverige och alla andra kanaler i Vision-familjen! Här
kan du se program på svenska, norska, arabiska, farsi och engelska.
Här finns även ett växande utbud av barnprogram. TV Vision finns tillgängligt på alla iPhone- och Android-telefoner, på Apple TV och
på internet. Om du har den gamla appen på din telefon eller Apple TV, så rekommenderar vi dig att ladda ner den nya appen genom att söka på ”TV Vision”. På TV Vision ser du

både på direkt-tv och på program i repris! Dessutom kommer du att hitta exklusiva program som visas enbart på TV Vision.

TV Vision använder sig av internet, vilket gör att alla med en fast internetuppkoppling kan se
på TV Vision Sverige, även om man inte har satellit. Mobilt bredband rekommenderas inte, då man ofta har en begränsad data-mängd per
månad som kan ta slut fort när man ser på video. Men alla andra internetabonnemang fungerar. Ladda ner den nya appen redan nu, och tipsa dina vänner! 

Ekonomisk rapport

Vision Sverige fortsätter vandringen mot att stå på egna ben ekonomiskt. Iskrivande stund har 170.000 kr samlats
in för mars månad, av de 500.000 kr som behövs. Under de första tre månaderna har 970.000 kr av behovet på 1,5 miljon kommit in. Vi är oerhört tacksamma för alla som är med och bär TV Vision Sverige, och ber att ni ska få känna att ni är med! De vittnesbörd som vi får se, är era vittnesbörd! Utan er skulle TV Vision Sverige inte vara möjligt!

När vi nu går in i april månad, och ytterligare 500.000 kr som behöver samlas in för att täcka utgifterna, så innebär det att vi behöver samla in drygt en miljon kronor för att täcka de 2 miljoner kronor som årets första fyra månader á 500.000 kr kostar. Tack för att du är med oss i denna
utmaning! För dessa kostnader sänder vi live 11 gånger i veckan. Vi har 6 kvällssändningar

i veckan på svenska, 2 livesändningar i veckan på arabiska och två livesändningar i veckan på farsi. Vi spelar in och sänder undervisningsprogram och når ut till fler än någonsin, med stadigt växande tittarsiffror.

Allting för att predika om Jesus Kristus som lever och verkar idag! Låt oss tillsammans be att Gud reser upp 500 personer som var och en ger 1.000 kr per månad, och att bärarlaget får växa.

Då kan vi fortsätta att sprida evangelium med stor frimodighet och göra det som Gud har kallat oss till. 

Låt oss tillsammans proklamera: Sverige
Skall Bli Frälst!

20.000 följare på Facebook

Vision Sverige på Facebook växer rejält! I mars månad passerade vi 20.000 följare, vilket är oerhört glada nyheter.

Det betyder att det är många som er och många som följer.
Evangeliet behöver gå ut över Sverige och vi vet att många av de som följer ännu inte är frälsta! Låt oss be tillsammans om en stor skörd i vårt land!